آب - معجزه کاهش وزن

امروزه آمار چاقی در حال افزایش است و رژیم گرفتن و داشتن اندام زیبا بسیار مهم است. حواستان باشد دو نوع رژیم غذایی سالم و ناسالم وجود دارد. انتخاب رژیم غذایی خوب کمک می کند سبک زندگی تان را بهبود دهید، فعال تر بمانید و غذاهای سالم دریافت کنید.


نوشیدن آب به افزایش متابولیسم بدن و احساس سیری کمک می کند. آب را جایگزین نوشیدنی های پرکالری کنید. افزایش مصرف آب و ماندن در معرض هدر رفتن در واقع یکی از ساده ترین راهکارها برای کاهش وزن و دور نگه داشتن آن است. متأسفانه ، بسیاری از افراد روزانه به طور ناآگاهانه از تأمین کمبود آب بدن خودداری می کنند، که می تواند باعث بروز مشکلاتی از قبیل احتباس آب و عدم توانایی در از دست دادن چربی های بدن شود. همانطور که معلوم است، سلولهای معده، که هورمون گرسنگی به نام گرلین را ترشح می کنند، نسبت به کشش حساس هستند، مانند زمانی که معده شما پر است. افزایش میزان مصرف آب قبل از غذا می تواند میزان ترشح گرلین را کاهش داده و در نتیجه، اشتها و میزان مصرف غذاییتان را کاهش دهد. برای استفاده از فواید آب برای کاهش وزن، پیشنهاد می کنم بیشتر نوشیدنی های دیگر را با آب جایگزین کنید. علاوه بر این، 2-3 فنجان آب قبل از غذا بنوشید تا به کاهش کل مواد غذایی که مصرف می کنید کمک کند. اگر احساس خستگی و بی حالی دارید یک لیوان آب بنوشید. کم شدن آب بدن باعث می شود احساس خستگی کنید. اگر آب بدن اندازه باشد قلب خون را به راحتی در بدن پمپاژ می کند. همچنین آب کمک می کند که خون اکسیژن و مواد مغذی ضروری را راحت تر به سلولها برساند.


از آنجا که آب به‌طور طبیعی فاقد کالری است، پس به طور کلی با مصرف کالری کمتر در ارتباط است. مادامی که آب را جایگزین سایر نوشیدنی‌های پر کالری و مملو از شکر کنید، این امر محقق می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که غالبا آب می‌نوشند به طور متوسط 9% کمتر از دیگران کالری جذب می‌کنند. نوشیدن آب همچنین می‌تواند مانع از افزایش وزن در طولانی ‌مدت گردد. به طور کلی، هر ۴ سال به وزن یک فرد معمولی حدودا 1.450کیلوگرم اضافه می‌شود. 

این میزان ممکن است با رعایت موارد زیر کاهش یابد:

افزودن یک فنجان آب: اضافه نمودن یک فنجان آب به مصرف آب روزانه ممکن است این اضافه وزن را تا حدود 0.13کیلوگرم کاهش دهد.

آب را جایگزین سایر نوشیدنی‌ها کنید: عدم مصرف نوشیدنی‌های حاوی شیرین کننده و جایگزین نمودن آنها با یک فنجان آب، افزایش وزن ۴ ساله را تا 0.5کیلوگرم کاهش می‌دهد.

تشویق کودکان به نوشیدن آب از اهمیت ویژه‌ایی برخوردار است، زیرا مانع از اضافه وزن و چاقی آنها می‌شود.