آیا طناب زدن باعث چربی سوزی میشود؟
کودکی بیشتر ما با طناب زدن و بالا و پریدن‌های آن در هم تنیده شده است. اگر از کودکی طناب زدن را خوب می‌شناختیم و از فواید طناب زدن آگاه بودیم تا امروز توانسته بودیم تمرین زیادی در جهت رسیدن به سلامتی و تناسب اندام انجام دهیم.
طناب زدن یک تمرین هوازی به حساب می آید و جالب است که باعث سوختن ده کالری در هر دقیقه (البته با شدت متوسط) می شود.




طناب زدن شاید به عنوان یک ورزش شناخته نمی‌شود اما در کنار تمرین‌های بدنسازی به عنوان یکی از اصلی‌ترین تمرین‌ها معرفی می‌شود. از جمله فواید طناب زدن این است که بدن شما را برای انجام تمرین‌های سخت‌تر گرم می‌کند و به آن استقامت و چالاکی لازم را می‌بخشد.
ورزشکاران حرفه‌ای از فواید طناب زدن برای تقویت عضلات پا، بازو، افزایش استقامت بدن و همچنین تحمل فشار های متوالی روی عضلات پا استفاده می‌کنند. همچنین از دیگر فواید طناب زدن می‌توان به افزایش تعادل و هماهنگی میان اندام مختلف بدن اشاره کرد به طوری که شما در طول چند دقیقه طناب زدن قسمت‌های مختلفی از بدن خودتان را مجبورید با هم هماهنگ کنید.
 
در هنگام اجرای این تمرین اکثر عضلات بدن درگیر می شود؛ که اصلی ترین آن ها شامل:
عضله چهارسر ران (جلوران)
عضله سرینی (باسن)
عضله همسترینگ (پشت ران)
عضله دوقلو (ساق)
عضله دلتوئید (سرشانه)
و
عضله اکستنسوری مچ دست (باز کننده مچ)
می باشد.
فواید طناب زدن در بدنسازی:
  1. افزایش نیروی زانو و پا
  2. افزایش اندازه ماهیچه ساق پا
  3. توانایی پرش بهتر (برخی‌ها می‌توانستند 10_5 cm بیشتر بپرند) شاید به این امر علاقه خاصی داشته باشید.
  4. افزایش سرعت در دویدن
 
با طناب زدن می‌توان به وزن ایده‌آل رسید، برای این منظور باید به مدت زمان طناب‌زدن توجه کرد. حتی اگر هدف شما سوخت کالری نباشد، از طناب زدن مشکلی برای شما ایجاد نخواهد شد.

با ما همراه باشید.
به این نوشتار امتیاز دهید
امتیاز فعلی
امتیاز دهی شما
فقط اعضا می توانند نظر دهند لطفا عضو شوید تا از امکانات سایت بهره مند شوید

نظرهای شما و پاسخ های ادمین

هیچ نظری داده نشده

طراحی و اجرا شرکت پناه نیک پندار 09121721004

آسانسور و بالابر