در سالهای اخیر اسم خیلی از ورزش های جدید را شنیده اید که هدف همه آنها رسیدن به تناسب اندام است. ممکن است هدف شما افزایش قدرت، کاهش وزن، افزایش انعطاف بدنی و یا عضله سازی باشد. هدف شما هر چه که باشد، بیشتر ورزش ها به شما کمک می کنند به آن برسید، البته به شرط اینکه آن را منظم انجام دهید.

تاباتا ورزشی است که پیشنهاد می کنیم به برنامه روزانه تان اضافه کنید و بهتر است ورزش تاباتا را امتحان کنید. تاباتا یا HIIT ورزش های ۴ دقیقه ای با شدت بالا هستند که در میان حرکات آن فواصل کوتاهی برای استراحت وجود دارد.

برنامه ورزشی تاباتا

در برنامه ورزشی تاباتا هر تمرین ۴ دقیقه طول می کشد، اما این ۴ دقیقه از طولانی ترین ۴ دقیقه هایی است که تا به حال تجربه کرده اید. ساختار این برنامه به شکل زیر است:

- ۲۰ ثانیه تمرین شدید

- ۱۰ ثانیه استراحت

- تکمیل ۸ راند

مثلا تا جاییکه می توانید خود را به مدت ۲۰ ثانیه بالا می کشید و بعد ۱۰ ثانیه استراحت می کنید. تا اینجا یک ست حرکت را انجام داده اید. هر تمرین را ۸ ست باید انجام دهید.

هر حرکتی که دوست دارید می توانید انجام دهید. مثلا حرکت اسکات، حرکت شنا، بارپی و یا هر حرکت دیگری که بتواند گروه های بیشتری از عضلات شما را درگیر نماید. حرکات کتل بل هم خوب هستند.

 

 

 

 

 



اگر فرصت شما برای ورزش کردن کم است و می خواهید یک ورزش سریع و فوری انجام دهید، تاباتا برای شما عالی است تا با انجام آن سرعت و قدرت خود را افزایش دهید.

 

با ما همراه باشید.

 

به این نوشتار امتیاز دهید
امتیاز فعلی
امتیاز دهی شما
فقط اعضا می توانند نظر دهند لطفا عضو شوید تا از امکانات سایت بهره مند شوید

نظرهای شما و پاسخ های ادمین

هیچ نظری داده نشده

طراحی و اجرا شرکت پناه نیک پندار 09121721004

آسانسور و بالابر