موز سرشار از گلوکز است، راحت‌ترین منبع قند که انرژی بهینه برای فعالیت‌های ورزشی را تأمین می‌کند. خوردن موز بعد از تمرین به سرعت به جایگزینی انرژی از دست رفته در طول تمرین کمک می‌کند. پتاسیم موجود در موز به ریکاوری سریع‌تر بدن بعد از تمرین کمک می کند و به بدن اجازه می‌دهد تا بیشتر و بهتر تمرین کند.
خواص موز در بدنسازی و عضله سازی
اگر بعد از تمرین احساس کردید که عضلات شما دردناک شده‌اند و یا این که با سرعت کافی رشد نمی‌کنند، ممکن است به اندازه کافی منیزیم در رژیم غذایی‌تان وجود نداشته باشد. موز سرچشمه خوبی از منیزیم است که می‌تواند به انقباض عضلانی  و آرام سازی و همچنین سنتز پروتئین که به نوبه خود، باعث افزایش توده عضلانی بدون چربی می‌شود، کمک کند. مصرف منیزیم باعث  افزایش تجزیه چربی در بدن می‌شود، فرایندی که بدن در طی آن چربی ذخیره شده را آزاد می‌کند.
خوردن موز بعد از تمرین بدنسازی
اگر می خواهید یک منبع خوب انرژی برای تمرینات بدنسازی داشته باشید موز را با کره بادام زمینی که منبع غنی پروتئین بوده و به عضله سازی کمک می‌کند ترکیب کرده و استفاده کنید. بنابراین توصیه می‌کنیم روی موز، کره بادام زمینی بمالید یا یک اسموتی پروتئینی درست کنید که حاوی یک عدد موز کامل نیز باشد. همچنین می‌توانید موز را با یک فنجان ماست بخورید. جایگزین نکردن ذخایر انرژی بدن بعد از تمرین می‌تواند فاز کاتابولیک ایجاد کرده و منجر به از دست رفتن عضلات شود.
اگر به دنبال یک اسنک خوشمزه برای بعد از تمرین هستید، موز از هر جهت مناسب است. اما حتما آن را با مقداری پروتئین مصرف کنید و آب هم بنوشید. خوبی موز این است که به راحتی می‌توانید همراه‌تان داشته باشید و در هر شرایطی آن را بخورید. موز هر چه کمتر رسیده باشد، بیشترین نشاسته مقاوم به هضم را دارد. اما نشاسته مقاوم به هضم، مخصوصا اگر مقدار زیادی از آن را به سرعت مصرف کنید، در بعضی از افراد می‌تواند سبب نفخ بشود. اما از سویی دیگر، باکتری‌ها می‌توانند نشاسته مقاوم به هضم را به اسیدهای چرب زنجیره کوتاه تجزیه کنند که برای سلامت روده بزرگ بسیار مفید هستند.

علاوه بر این از فواید موز برای ورزشکاران می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  1. کمک به بالا بردن سیستم ایمنی در برابر فشار ناشی از ورزش
  2. تسریع بهبود زخم های جدی برای ورزشکاران و جلوگیری از رگ شدن در طول ورزش
  3. کمک به حداکثر رساندن گلبول های قرمز جهت حمل اکسیژن به ماهیچه
  4. کمک به سنتز آدرنالین قبل و حین ورزش
  5. کمک به تقویت عضلات، تاندون ها، رباط ها
با ما همراه باشید.
به این نوشتار امتیاز دهید
امتیاز فعلی
امتیاز دهی شما
فقط اعضا می توانند نظر دهند لطفا عضو شوید تا از امکانات سایت بهره مند شوید

نظرهای شما و پاسخ های ادمین

هیچ نظری داده نشده

طراحی و اجرا شرکت پناه نیک پندار 09121721004

آسانسور و بالابر