در طول همه گیری کرونا ویروس فعال باشید


بیماری همه گیر کروناویروس (COVID-19) می تواند برای حفظ یک شیوه زندگی فعال از نظر جسمی چالش برانگیز باشد. کرونا توسط شخصی که عطسه یا سرفه می کند در هوا یا روی یک سطح پخش می شود و سپس ویروس از طریق دهان ، بینی یا چشم فرد دیگری وارد و او را آلوده می کند. براساس آنچه در مورد نحوه انتقال ویروس از یک فرد به فرد دیگر می دانیم ، توصیه می شود از تجمعات عمومی خودداری کنید و فاصله اجتماعی 2 متر یا بیشتر را حفظ کنید.



کسانی که بیشترین خطر را برای عوارض شدید COVID-19 دارند عبارتند از:

  • بزرگترها (افراد بالای 65 سال)
  • افراد مبتلا به بیماری های مزمن (مانند دیابت ، بیماری های قلبی و بیماری های ریه)
  • قرار می گیرند)

این افراد (و افراد تحت دستور قرنطینه) باید از ورزش در مکان‌های عمومی اجتناب کنند و به ورزش خود در خانه ادامه دهند. در هر صورت، برای همه، جوان و پیر ، فعالیت بدنی منظم برای سالم ماندن مهم تر است در در مقایسه با فقط نشستن و بی تحرک بودن. بیشتر اوقات ، فعالیت بدنی با شدت متوسط با عملکرد بهتری همراه است. فعالیت بدنی منظم می تواند به کاهش احساس استرس و اضطراب کمک کند، که بسیاری از ما ممکن است در پی همه گیری بیماری COVID-19 احساس کنیم.

چند راهکار برای حفظ فعالیت بدنی و تناسب اندام:

*فعالیت های خارج از منزل

  • با رعایت فاصله اجتماعی در اطراف محله خود مشغول پیاده روی و یا دویدن شوید.
  • در یک پارک محلی فعال باشید. گذراندن زمان در طبیعت ممکن است عملکرد سیستم ایمنی را تقویت کند.
  • هنگام ورود به خانه دستان خود را بشویید.
  • رفتن به دوچرخه سواری.
  • کارهای باغبانی و چمن زنی را انجام دهید.
  • با خانواده خود بازی های فعال انجام دهید.


*آموزش قدرت

روش هایی برای انجام تمرینات ساده تقویت عضله در اطراف خانه خود بیابید مانند:

تمام روز را یکجا ننشیند. به عنوان مثال: اگر در حال تماشای تلویزیون در خانه و یا پشت میز در محل کار خود هستید، بلند شوید فعالیت کنید. به عنوان مثال ، مقداری لباس را در لباسشویی پرتاب کنید ، ظروف را مرتب کنید یا زباله ها را بیرون بیاورید. بعد از فقط این نمایش احساس بهتری دارید!

در اینجا پاسخ های فعلی به سوالات متداول در مورد فعالیت بدنی یا ورزش و COVID-19 آورده شده است:

در حال حاضر هیچ توصیه ای برای محدود کردن فعالیت بدنی در صورت عدم علائم وجود ندارد. در صورت بروز سرفه ، تب یا تنگی نفس به یک درمانگاه مراجعه کنید.

  • آیا ورزش کمک خواهد کرد که من از ابتلا به ویروس جلوگیری کنم؟

فعالیت بدنی با شدت متوسط می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. با این حال ، آموزش فعالیت بدنی با شدت بالا ممکن است عملکرد سیستم ایمنی بدن را سرکوب کند ، به خصوص اگر به آن عادت نداشته باشید. برنامه تمرینی خود را متعادل کنید.

  • اگر بچه های من با من خانه باشند چه می شود؟

فعال بودن با بچه ها سرگرم کننده تر از همه چیز است. فعالیتهایی را که می توانید با هم انجام دهید پیدا کنید مانند: یک ویدیوی بازی فعال ، بسکتبال در مسیر پیاده روی (برای پیاده روی در محله بروید).


  • آیا احتیاط هایی است که باید انجام دهم؟

مهمترین راهکار برای جلوگیری از عفونت، جلوگیری از تماس با دیگرانی است که به COVID-19 آلوده شده اند.

  • من تحت قرنطینه و آلوده هستم. آیا باید فعالیت بدنی خود را محدود کنم؟

افرادی که آلوده هستند اما بدون علائم می توانند فعالیت خود را با شدت متوسط ادامه دهند ، اما باید از علائم بعنوان راهنما استفاده کنند. قرنطینه را حفظ کنید تا از پخش شدن کورونا ویروس به دیگران جلوگیری شود. اگر به تب ، سرفه یا تنگی نفس مبتلا هستید، فعالیت بدنی را متوقف کرده و به پزشک یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مراجعه کنید.

 

جدیدترین اطلاعات در مورد COVID-19 را می توان در وب سایت مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)  یافت. https://www.cdc.gov/

به این نوشتار امتیاز دهید
امتیاز فعلی
امتیاز دهی شما
فقط اعضا می توانند نظر دهند لطفا عضو شوید تا از امکانات سایت بهره مند شوید

نظرهای شما و پاسخ های ادمین

هیچ نظری داده نشده

طراحی و اجرا شرکت پناه نیک پندار 09121721004

آسانسور و بالابر