هولا هوپ یک اسباب بازی کودکانه است که به ابزاری موثر برای بزرگسالانی تبدیل شده که می خواهند وزن و حجم بدن خود را کم کنند. با استفاده از یک حلقه هولا، بازو، پای و ماهیچه های مرکزی را به کار اندازید. هولا هوپ یک تمرین بدنی کامل است که نه تنها ماهیچه های شما بلکه انعطاف پذیری و تعادل مفاصل را بهبود می بخشد. جنبش متحرک " هولا هوپ " نیز در عین حال باعث استراحت و سرگرمی می شود. هولاهوپ یکی از وسایل لذت بخش و موثر برای لاغری است. نه تنها هولاهوپ ارزان بوده و استفاده از آن راحت می باشد، بلکه یک وسیله مفرح  است که به سوزاندن کالری، قدرتمند کردن عضلات میانی بدن، باریک کردن کمر و حتی بهبود گوارش کمک می کند.


مزایای تمرین با حلقه لاغری (هولاهوپ)

حلقه زدن بطور منظم، می تواند به شما کمک کند تا ماهیچه شکم و دور کمرتان به سرعت تقویت شود و چربی های این نواحی که اغلب مشکل سازند، از بین بروند. مطالعات نشان می دهد که حلقه زدن، می تواند چربی هایی که برای مدت زیادی در بدن مانده و سفت شده، به سختی از ماهیچه ها جدا می شوند و برای قلب مضر است را به سوزاند. این موقعیتی است که آن را  برد- برد می نامیم.  تمرین کردن با هولاهوپ باعث تقویت ۳۰ ماهیچه در بدن می شود. از ترکیب کردن بعضی حرکات باهم، می توانید به راحتی روی بازوها، ران ها و هسته بدن کار کنید. هولاهوپ باعث چربی سوزی می شود.

حلقه زدن یک تمرین با شدت بالا برای ماهیچه ها است. به خصوص برای ماهیچه ای که از اهمیت خاصی برخوردار است؛ یعنی قلب! هر کسی که حلقه می زند، می داند که در همان دقیقه اول ضربان قلب بالا می رود. تمرین با هولاهوپ برای ۲۰ دقیقه در روز با شدت زیاد، یک فعالیت فیزیکی است که برای بهبود یافتن و حمایت کردن از سلامتی توصیه می شود.

استفاده از حلقه هولاهوپ میزان کالری بسیار زیادی را از بدن شما خواهد گرفت که این امر یکی از مهم ترین اصول رسیدن به تناسب اندام و کاهش وزن است. از جمله بهنرین ابزار مورد استفاده برای لاغری موضعی به ویژه شکم و کمر می توان به حلقه های لاغری اشاره کرد که تاثیر شگفت انگیزی در این زمینه دارند

عوارض ناشی از استفاده نادرست از حلقه‌های لاغری:


  • استفاده از حلقه‌های بسیار سنگین (بیش از دو کیلوگرم) می‌تواند کبودی‌های شدیدی ایجاد کند و فشار نامتعارفی بر کمر وارد نماید.
  • استفاده‌ی بیش از حد از حلقه‌های لاغری (روزی بیش از ۴۵ دقیقه) می‌تواند باعث فشار بر بعضی از ارگان‌های بدن گردد و دردهایی در شکم و یا کمر به وجود آورد.
  • برای کاهش فشار بر روی کمر، بهتر است هر ۵ دقیقه جهت چرخش حلقه‌تان (در جهت عقربه‌های ساعت/در خلاف جهت عقربه‌های ساعت) را تغییر دهید.
  • بر ای کاهش فشار بر روی زانوها، در هنگام حلقه‌زدن پاهایتان را صاف نگه ندارید و کمی خمشان کنید.

حلقه‌زدن به خودی خود کافیست؟

حلقه‌های لاغری به صورت موضعی تاثیر شگفت‌انگیزی بر روی شکم و پهلوها دارند، اما در صورتی که مایلید سایر عضلاتتان را نیز تقویت کنید و یا در قسمت‌های دیگر بدنتان شاهد کاهش وزن باشید، خوب است در کنار حلقه‌زدن ورزش دیگری را نیز به صورت مکمل انجام دهید. بعد از ورزش با حلقه، اغلب ما احساس جوانی، قدرت و ا اعتماد به نفس خواهیم داشت، به بیان دیگر حس بهتری به خودمان داریم. ورزش با هولاهوپ هم مانند دویدن، می تواند یک فعالیت فردی یا گروهی باشد. تنها چیزی که به آن احتیاج دارید، یک حلقه است که در مرکز بدنتان قرار می گیرد و فعالیت سالم برای شروع یا پایان یک روز بلند است که می توانید با خانواده یا دوستان آن را انجام دهید. 8دقیقه حلقه زدن در روز، راهی برای رسیدن به تناسب اندام و روشی برای زندگی سالم است.

با ما همراه باشید

 

به این نوشتار امتیاز دهید
امتیاز فعلی
امتیاز دهی شما
فقط اعضا می توانند نظر دهند لطفا عضو شوید تا از امکانات سایت بهره مند شوید

نظرهای شما و پاسخ های ادمین

هیچ نظری داده نشده

طراحی و اجرا شرکت پناه نیک پندار 09121721004

آسانسور و بالابر