cross training 
چیست؟

 

cross training به طور معمول به عنوان یک برنامه ی ورزشی تعریف میشود که از تمرین های مختلف برای تناسب اندام استفاده میکند.

 

مزایای cross training چیست؟

 

1) کاهش آسیب دیدگی

با توجه به فشار زیادی که به ماهیچه ها و مفاصل هنگام ورزش وارد میشود، با این تمرینات افراد میتوانند بیشتر و طولانی تر بدون آسیب به نقاط حساس مانند( زانو، باسن، پشت، شانه، آرنج) ورزش کنند. افرادی که مستعد ابتلا به مشکلات پا هستند، باید در نظر داشته باشند که فعالیت هایی با صدمه کمتر مانند دوچرخه سواری، شنا و الپتیکال را در برنامهی خود قرار دهند. البته لازم به ذکر است کهورزشکاران با نداشتن استراحت کافی عضلات، یک برنامه تمرین نا متوازن یا هر دو تجربه دچار آسیب شوند.

2) تأثیر زیاد در کاهش وزن

افرادی که مایل به کاهش وزن و از بین بردن چربی بدن هستند باید از برنامه ای استفاده کنند که میزان قابل توجهی کالری را بسوزاند. تحقیقات نشان داده است که چنین هدفی، در بیشتر موارد، هنگامی که افراد برای مدت زمان نسبتاً طولانی (یعنی بیش از 30 دقیقه) در یک درجه شدت متوسط (یعنی 60 تا 85 درصد از حداکثر ضربان قلب) ورزش میکنند، محقق میشود. افراد که اضافه وزن دارند، با ترکیب دو یا چند تمرین بدنی میتوانند به طور موثر به کاهش وزن و ذخیره چربی دست یابند.

3) بهبود تناسب اندام

cross training شامل فعالیتهای هوازی و تمریناتی است که در رسیدن به تناسب اندام نقش به سزایی دارد. آمادگی بدنی یک فرد معمولاً کمتر از آن است که فقط در تمرینات قدرتی شرکت کند،این تمرینات میتواند در افزایش قدرت و استقامت عضلات افزایش قابل توجهی پدید آورد. به عنوان مثال، تحقیقات نشان داده است که تمرین استقامتی میتواند به افراد در جلوگیری از آسیب دیدگی، کنترل وزن و افزایش ظرفیت عملکرد بدن کمک کند.

 

4) افزایش دنبال کردن برنامه ورزشی

تحقیقات نشان میدهد که بسیاری از افراد به دلیل خستگی یا آسیب دیدگی ورزش و برنامه های ورزشی را کنار میگذارند. cross training روشی ایمن و نسبتاً آسان برای افزودن تنوع به یک برنامه تمرینی است. با این تمرینات، میتوان میزان صدمات، کسالت و یکنواختی در ورزش را کاهش داد.

چگونه می توانیم شروع کنیم؟

اصول اساسی cross training همان است که شما برای بهبود سلامتی و آمادگی جسمی یا برای رقابت استفاده میکنید. سعی کنید با استفاده از انواع تمرینات در برنامه ورزش خود تغییر ایجاد کنید، یا به سادگی دیگر شاخه های ورزش (مثلاً تمرین مقاومت، پیلاتس) را به روال تمرین فعلی خود اضافه کنید.

 

یکی از ساده ترین راهها برای cross training، تناوب بین فعالیتها (به عنوان مثال ،یک روز دویدن، روز بعد الپتیکال و دوچرخه در روز بعد). همچنین میتوانید فعالیتها را در یک تمرین واحد متناوب انجام دهید (مثلاً 10 دقیقه پیاده روی تردمیل، به مدت 10 دقیقه دستگاه الپتیکال و 10 دقیقه دوچرخه، در کل به مدت 30 دقیقه). 

به این نوشتار امتیاز دهید
امتیاز فعلی
امتیاز دهی شما
فقط اعضا می توانند نظر دهند لطفا عضو شوید تا از امکانات سایت بهره مند شوید

نظرهای شما و پاسخ های ادمین

هیچ نظری داده نشده

طراحی و اجرا شرکت پناه نیک پندار 09121721004

آسانسور و بالابر